بهترین تبلت های گرافیکی برای طراحان

معرفی بهترین تبلت ها برای طراحان در سال 2021

هنرهای دیجیتال روز به روز میان هنردوستان و هنرمندان محبوب‌تر می‌شود. بیشتر مواقع، ابزار کار هنرمند نیز به اندازه هنر او اهمیت دارد. به همین خاطر قصد معرفی بهترین تبلت های سال 2021 برای طراحان را داریم.

مخاطبان تبلت های طراحی از نقاشان، معماران، گرافیست‌ها و بسیاری مشاغل دیگر هستند. اما همه تبلت های طراحی انتخاب هنرمندان یک نوع نیستند. ممکن است یک نقاش دیجیتال همچنان تبلت‌های گرافیکی را به دستگاه پر زرق و برقی چون آیپد ترجیح دهد. به طور کل می‌توان تبلت های طراحان را به دو دسته با نمایشگر و بدون نمایشگر تقسیم‌بندی کرد. با کمی وارد شدن به جزئیات بیشتر، سه دسته‌بندی برای تبلت‌های طراحی وجود دارد.

تبلت‌های گرافیکی بدون نمایشگر

اگر نمایشگر را از معادله حذف کنیم، تبلت‌های گرافیکی قدمت چند ده ساله دارند. اولین تبلت گرافیکی واقعی آنطور که می‌شناسیم در سال 1983 با نام KoalaPad عرضه شد. اما ایده نوشتن با دست و ترجمه آن به شکل الکترونیکی به پیش از قرن 20 میلادی باز می‌گردد. این دستگاه‌ها را input device هم می‌نامند چرا که تنها ورودی می‌گیرند و اثر نهایی باید روی یک مانیتور به نمایش در بیاید. اکنون تکنولوژی امکان سوار شدن نمایشگر روی خود دستگاه را هم می‌دهد. اما گروهی از هنرمندان همچنان روش سنتی طراحی دیجیتال را ترجیح می‌دهند.

با وجود قابل حمل بودن، این صفحه‌های حساس به فشار نیاز دائم به یک کامپیوتر و مانیتور دارند.

تبلت‌های گرافیکی با نمایشگر تعبیه شده

نمایشگرهای مخصوص طراحی جادوی فناوری قرن 21 هستند. وجود نمایشگر کار هنرمند را به مراتب آسان‌تر می‌کند. با این حال این دسته از تبلت های طراحی هم نیاز مکرر به یک کامپیوتر شخصی دارند. حمل پذیری آن‌ها کمی آسان‌تر است اما همچنان با کابل‌های کلفت پاور و HDMI و USB یا غیره سروکار خواهید داشت.

تبلت‌های کامپیوتری

تبلت‌های هوشمند یا کامپیوتری دارای سیستم عامل مجزا و توانایی نصب و اجرای انواع نرم افزارها، چه برای طراحی و چه غیر هستند. در واقع اکثریت غریب به اتفاق تبلت ها با هدف طراحی تولید و عرضه نمی‌شوند و تنها نمونه‌های بالارده و قدرتمند بازار می‌توانند پاسخگوی نیازهای طراحان باشند. از آن جایی که این تبلت ها به طور مستقل از مانیتور یا کامپیوتر جداگانه کار می‌کنند، بیشترین حمل‌پذیری را ارائه می‌کنند.

Wacom Cintiq 16 | بیشترین ارزش خرید

برای سالیان سال تبلت های برند وکام محبوب دل طراحان دیجیتال بودند. امروزه بازار تبلت‌های مخصوص طراحان گسترده‌تر از سال‌های گذشته است. در زمانه‌ای که تبلت‌های حرفه‌ای چون آیپد اپل و گلکسی تب سامسونگ بخش بزرگی از بازار تبلت‌ها را در دست دارند، وکام همچنان به تولید تبلت‌های مخصوص طراحی خود ادامه می‌دهد.

سری Cintiq از نسل‌های جدیدتر تبلت‌های مخصوص طراحی وکام با صفحه نمایش است. برای کسانی که پیشتر تجربه استفاده از سری تبلت‌های اینتوس وکام را دارند و حال می‌خواهند به تبلت‌های دارای صفحه نمایش مهاجرت کنند، Cintiq 16 از بهترین گزینه‌های ارزان قیمت بازار در سال 2021 است. شاید چیزی که سری Cintiq وکام را از بهترین تبلت ها برای طراحان می‌کند نیز همین تمرکز ویژه این برند روی بخش طراحی باشد و از همین رو در این زمینه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

Cintiq 16 از تبلت‌های اقتصادی وکام به شمار می‌رود. فداکاری‌های زیادی انجام شده تا وکام بتواند قیمت Cintiq 16 را تا این حد کاهش دهد. یکی از این فداکاری‌ها که ممکن است در تصمیم بسیاری نقش تعیین کننده داشته باشد، نبود نمایشگر لمسی است. افراد تازه‌کار یا کسانی که می‌توانند با ابزارهایی مانند ZBrush استفاده کنند شاید مشکل زیادی با این مسئله نداشته باشند. در این صورت کاهش قیمت ارزش نبودن تاچ را خواهد داشت.

نمایشگر 15.6 اینچ Cintiq 16 رزولوشن 1920×1080 یا فول اچ‌دی دارد اما پنل LCD TFT از کیفیت آن در مجموع کم می‌کند. زوایای دید جالب نیستند و روشنایی این تبلت برای محیط بیرون مناسب نیست. شیشه نمایشگر نیز حالت بافت‌داری دارد که تجربه لغزیدن روی شیشه‌ای که با بهترین تبلت های بالارده طراحی می‌گیرید را ارائه نمی‌کند. پایه‌هایی در پشت وکام Cintiq 16 قرار گرفته اند که تبلت را در زاویه 19 درجه قرار می‌دهند که امتیاز مثبتی‌ست. به دلیل حاشیه‌های بسیار، ابعاد وکام سینتیک 16 بیشتر از 15.6 اینچ نمایشگر آن است.

خوشبختانه نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای قلم نیست و قلم Wacom Pro Pen 2 همراه با تبلت قرار دارد. مانند اکثر قلم های هوشمند خانواده وکام، نیازی به شارژ پرو پن 2 نیست. 8192 سطح فشار برای تبلت و قلمی در این برچسب قیمتی فوق العاده‌ست و بخش بزرگی از دلیل انتخاب این تبلت در مطلب بهترین‌ها است. Cintiq 16 از قلم پرو پن 3D وکام نیز پشتیبانی می‌کند که باید جداگانه تهیه شود. در صورتی که طراحی سه بعدی انجام می‌دهید، این قلم را مفید خواهید یافت.

در کناره‌های این تبلت تنها یک دکمه پاور خواهید یافت که جلوی لمس‌های ناخواسته را می‌گیرد. یک کابل سه شاخه USB-A, HDMI و پاور داخل جعبه قرار دارد. خروجی پاور باید به آداپتور برق قرار گرفته در جعبه متصل شود و دو شاخه دیگر به یک کامپیوتر شخصی متصل می‌شوند. اگر از لپ‌تاپ‌های جدیدتر که تنها پورت‌های USB-C دارند استفاده می‌کنید، نیاز به تهیه جداگانه آداپتورهای مربوطه خواهید داشت.

پس از اتصال به کامپیوتر نیاز به دانلود درایو تبلت از وب‌سایت رسمی وکام خواهید داشت. راهنماهای بسیاری برای راه اندازی تبلت‌های طراحی وکام در اینترنت وجود دارد که برای طولانی نکردن این مطلب به آن نخواهیم پرداخت.

بسیاری از مواردی که تا اینجا ذکر شد باعث می‌شود وکام سینتیک 16 را به عکاسان و طراحان حرفه‌ای یا کسانی که مشکل بودجه ندارند پیشنهاد نکنیم. با این حال قلم پرو پن 2 به تنها می‌تواند دلیلی برای نامیدن Cintiq 16 به عنوان بهترین تبلت اقتصادی برای طراحان باشد. اگر به دنبال تبلت طراحی با صفحه نمایش هستید و نمی‌خواهید هزینه‌ بالایی کنید، سینتیک 16 را در سبد خود داشته باشید.

نقاط مثبت

  • وجود صفحه نمایش با رزولوشن Full HD
  • قیمت ارزان
  • دقت بالا و تأخیر کم قلم پرو پن 2

نقاط منفی

  • پنل TFT
  • نبود نمایشگر لمسی

Wacom Cintiq 22 | بهترین تبلت بزرگ

بهترین تبلت بزرگ برای طراحان

مانند عضو کوچکتر خانواده سینتیک، قلم پرو پن 2 نقش بزرگی در متمایز کردن این تبلت را رقیبان ایفا می‌کند. همان 8,192 سطح حساسیت به فشار که با نمایشگر Full-HD با صفحه عظیم و anti-glare همراه شده تا به هر لمس قلم روح بلندپرواز یک هنرمند را بدمد.

شاعرانگی را که کنار بگذاریم، این تبلت شباهت زیادی حتی از نظر ظاهری به Cintiq 16 دارد. هر دو به عنوان گزینه ارزان‌تری نسبت به تبلت‌های پرچمدار و گران‌قیمت وکام عرضه شدند و از همین رو این شباهت عجیب نیست. نمایشگر هر دو تبلت رزولوشن 1920×1080 دارند، پس سینتیک 16 برتری واضحی خواهد داشت.

بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش بدون افزایش رزولوشن به کیفیت تصویر آسیب می‌زند. وکام سینتیک 22 مانند سینتیک 16 با حساب همه ویژگی‌های مثبت خود با برچسب قیمتی باور نکردنی‌ای عرضه می‌شود. این تبلت یکی از بهترین تبلت ها برای طراحانی است که به دنبال نمایشگر بزرگ با قیمت مناسب هستند.

نقاط مثبت

  • صفحه نمایش عظیم
  • قیمت مناسب
  • دقت بالا و تأخیر کم قلم پرو پن 2
  • پایه‌های قابل تنظیم (19 تا 68 درجه)

نقاط منفی

  • پنل TFT
  • نبود نمایشگر لمسی
  • رزولوشن مشابه با برادر 6 اینچ کوچکتر خود

XP-Pen Artist 15.6 Pro | تبلتی جذاب با قیمتی که سوپرایزتان خواهد کرد!

XP-Pen artist 15.6 Pro

XP-Pen یکی از پیشگامان تولید تبلت‌های گرافیکی به شمار می‌رود و میان هنرمندان دارای نام و اعتبار است. تبلت Artist 15.6 Pro که اکنون می‌خواهیم معرفی کنیم یک تبلت طراحی میان‌رده اما همه فن حریف است. این تبلت گرافیکی با نمایشگر را می‌توان یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای طراحان دیجیتالی تازه وارد یا حرفه‌ای دانست.

شاید کیفیت خطوط آن همواره رضایت بخش نباشند یا دقت رنگ نمایشگر مسحورتان کند (البته دقت رنگ نمایشگر تنها نیاز به کالیبره دارد، خود صفحه نمایش بسیار خوب است)، آنچه XP-Pen Artist 15.6 Pro را جذاب می‌کند قیمت مناسب آن است. آن هم در حالی که این تبلت به راحتی می‌تواند با بهترین‌های وکام و اپل رقابت کند و دل مخاطبان را بِرُباید. اگر به خاطر برخی ضعف‌ها نبود، شاید حتی رقیبان را شکست هم می‌داد.

نمایشگر 15.6 اینچ این تبلت فضای کافی برای خلق کردن بهترین ایده‌های طراحان به آن‌ها می‌دهد. روی این صفحه، میزان بسیار خوبی از رنگ‌های ممکن را خواهید دید %84 درصد از رنگ‌های Adobe RGB، که نسبت به سه ربع درصد Wacom Cintiq 16 برتری دارد. 8192 سطح حساسیت به فشار قلم این تبلت هم نشان از حرفه‌ای بودن آن دارد. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید بررسی‌های انجام شده روی این تبلت را مطالعه کنید.

نقاط مثبت

  • نمایشگر 15.6 اینچ با رزولوشن Full HD، گستره رنگی و زاویه دید بالا. 
  • قیمت مناسب. 
  • هشت کلید میانبر کاربردی. 

نقاط منفی

  • نیاز به کالیبره کردن دقت رنگ. 
  • خطوط همیشه با پهنای ثابت کشیده نمی‌شوند و گذر از خطوط پررنگ و کم‌رنگ همیشه روان نیست.
  • برخی مشکلات مربوط به فشار و زاویه دادن به قلم. 

Apple iPad Pro 12.9 | بهترین تبلت iOS برای طراحان

آیپد پرو ۲۰۲۰

آیپدهای پرو اپل همواره از بهترین تبلت‌های کامپیوتری نسل خود بوده‌اند. اما باز هم جای پیشرفت وجود داشت. از زمان عرضه iPadOS، تبلت‌های اپل یک قدم دیگر به تبدیل شدن به بهترین تبلت برای هر قشری از جمله طراحان نزدیک شدند. آیپد پرو 12.9 اینچ سال 2020 با تراشه قدرتمند A12Z، نمایشگر فوق العاده با نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از قلم اپل پنسیل 2 تجربه کم نظیری برای طراحان به ارمغان می‌آورد. فکر نمی‌کردیم ممکن باشد اما آیپد پرو 12.9 اینچ سال 2021 حتی نسبت به یک نسل قبل از پیشرفت‌های بزرگی برخوردار شده است.

صفحه نمایش mini LED، مشابه نمایشگر Pro Display XDR اپل که بیش از پنج هزار دلار قیمت دارد آن هم روی یک تبلت دلاری بی‌نظیر است. روشنایی و دقت رنگی خیره کننده آیپد پرو 12.9 جدید بهترین نمونه‌ای‌ست که تا به حال دیده‌ایم.

تراشه M1 هم که دنیای کامپیوترهای هوشمند را به لرزه در آورد، روی یک تبلت (!) هم تنها به جذابیت‌های این تبلت می‌افزاید. اگر به دنبال تبلت طراحی در این بازه قیمتی هستید، آیپد پرو 12.9 سال 2021 بهترین برای طراحان است. آیپد پرو سال 2020 چه در اندازه 11 و چه 12.9 اینچ گزینه‌های مشابهی هستند.

نقاط مثبت

  • بهترین نمایشگر صنعت تبلت‌های کامپیوتری و حتی گوشی‌های هوشمند (iPad Pro 12.9 2021)
  • سخت افزار قدرتمند امکان ویرایش عکس و فیلم و انیمیشن را فراهم می‌کند و نیازی به یک PC نخواهید داشت. (مشترک میان تمام آیپدهای پرو)
  • سیستم عامل iOS تعداد زیادی اپلیکیشن باکیفیت برای طراحان دارد. 
  • اتصال مغناطیسی قلم. 

نقاط منفی

  • گران قیمت. 
  • نیاز به خرید جداگانه اپل پنسیل. 

Wacom One

وکام وان با هدف مقرون به صرفه بودن و برای بودجه‌های محدودتر طراحی شده است. هنرجویان تازه وارد کیفیتی که وکام به آن معروف است را با مانیتور فول اچ‌دی و قلم مناسب تجربه خواهند کرد. با نمایشگر 13 اینچ، وکام وان حمل پذیری بالایی دارد و با پشتیبانی از ویندوز، مکینتاش و حتی اندروید، انعطاف پذیری بالایی در استفاده نشان می‌دهد. وکام وان قصد پرچمداری به عنوان بهترین تبلت اقتصادی برای طراحان را دارد و موفق نیز می‌شود.

نقاط مثبت

  • وجود پایه پشت دستگاه
  • حمل پذیری بالا و نصب آسان
  • امکان استفاده از قلم‌های دیگر
  • دارای تمام ویژگی‌های کلیدی یک تبلت گرافیکی

نقاط منفی

  • ابعاد نمایشگر ممکن است برای برخی کوچک باشد. 
  • روشنایی کم صفحه نمایش
  • نبود پاک‌کن روی قلم
  • حساسیت کم (4096 سطح حساسیت به فشار)

Samsung Galaxy Tab S7 | بهترین تبلت اندرویدی برای طراحان

تبلت گرافیکی سامسونگ

از آنجایی که طراحی تنها هدف تبلت‌های کامپیوتری نیست، اغلب بدون قلم به فروش می‌رسند. به همین خاطر سامسونگ را برای قرار دادن قلم هوشمند خود همراه با تلبت‌ها تحسین می‌کنیم. Galaxy Tab S7 جدیدترین تبلت هوشمند برند مشهور کره‌ای است.

این تبلت شاید سطوح حساس به فشاری که تبلت های مختص طراحان ارائه می‌کنند را نداشته باشد، اما به عنوان یک تبلت اندرویدی بدون شک از بهترین گزینه‌های بازار است. با کمی هزینه بیشتر می‌توانید +Galaxy Tab S7 را با نمایشگر سوپر آمولد فوق العاده سامسونگ انتخاب کنید. در مطلب مقایسه تب اس ۷ با تب اس ۷ پلاس می‌توانید با تفاوت‌های این دو تبلت بیشتر آشنا شوید.

اگر بودجه محدودتری دارید، تبلت گلکسی تب S4 همچنان گزینه خوبی برای طراحان به شمار می‌رود.

پیشنهاد مطالعه: بررسی تبلت +Galaxy Tab S7 از دید یک هنرمند

نقاط مثبت

  • نرخ نوسازی 120 هرتز
  • نمایشگر سوپر آمولد با رنگ‌های پویا (+Tab S7)
  • سخت افزار قدرتمند
  • عدم نیاز به خرید جداگانه قلم اس پن
  • سیستم عامل اندروید اپلیکیشن‌های خوبی برای طراحی دارد. 
  • بهترین تبلت اندرویدی بازار برای طراحان

نقاط منفی

  • کمی گران قیمت. 
  • تنها 4096 سطح حساسیت به فشار

iPad Air 4th Generation

تبلت گرافیکی اپل

فقط آیپد پرو نبود که در سال 2020 پیشرفت و موفقیت زیادی را شاهد بود. سال گذشته آیپد ایر تا حد زیادی از سایه آیپد پرو خارج شد. سخت افزار قدرتمند با تراشه جدید A14، حاشیه‌های کم نمایشگر و پشتیبانی از Smart Connect مشابه اپل پرو باعث شد آسان‌تر بتوانیم آیپد ایر را جایگزین خوبی برای آیپد پرو بدانیم. آیپد ایر نسل چهارم برای طراحان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، در صورتی که ابعاد کوچک‌تر صفحه نمایش آن برایتان مشکلی نباشد.

برای اطلاعات بیشتر و بررسی دقیق‌تر مطلب بررسی تبلت آیپد ایر 2020 از دید یک هنرمند را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنیم.

نقاط مثبت

  • نمایشگر لیکوئید رتینا با رزولوشن و تراکم پیکسلی بالا
  • سخت افزار قدرتمند امکان ویرایش عکس و فیلم و انیمیشن را فراهم می‌کند.
  • سیستم عامل iOS تعداد زیادی اپلیکیشن باکیفیت برای طراحان دارد. 
  • اتصال مغناطیسی قلم. 

نقاط منفی

  • نیاز به خرید جداگانه اپل پنسیل. 
  • نمایشگر 10.9 اینچ ممکن است برای بسیاری از طراحان کوچک باشد. 

XP-Pen Artist Pro 24

با وجود بهترین‌های وکام، هوئیون و غیره، تبلت‌های حرفه‌ای بسیاری در ابعاد 24 اینچ به رقابت می‌پردازند. Artist Pro 24 نماینده XP-Pen در این بازار است؛ اما نسبت به رقبا چطور عمل می‌کند؟ خیلی عالی! چیزهای زیادی برای دوست داشتن این تبلت گرافیکی وجود دارند. از نمایشگر QHD شروع کنیم که با توانایی نمایش نود درصد طیف رنگی AdobeRGB از بهترین‌هایی‌ست که تکنولوژی برای ارائه کردن دارد. قلم تبلت به 8192 سطح فشار حساس است. پایه نگهدارنده قابل تنظیم نیز پشت آرتیست پرو 24 قرار دارد.

آرتیست پرو 24 یک پرچمدار به تمام معنا در ابعاد غول آسای 24 اینچ است. شاید نسبت به پرچمدار وکام ضعیف‌تر به نظر برسد، اما اختلاف قیمتی (بیش از هزار دلار) آن قدر زیاد است که بتوان از کم و کاستی‌های این تبلت گذشت. اگر تبلتی می‌خواهید که میز کارتان را محو کند و شما را با کیفیت و طیف گسترده رنگ‌ها مسحور، XP-Pen Artist Pro 24 برای شما است.

نقاط مثبت

  • پشتیبانی از درگاه USB-C
  • کلیدهای میانبر زیاد
  • 90% AdobeRGB
  • قیمت مناسب
  • 8192 سطح حساس به فشار

نقاط منفی

  • نبود نمایشگر لمسی
  • سنگین
  • در عمل نسبت به رقیب وکامی ضعیف‌تر است

Huion H430P | تبلتی ارزان قیمت برای آغاز راه

بهترین تبلت برای طراحان

تبلت 20 دلاریِ H430P هوئیون به عنوان یک تبلت گیمینگ برای بازی معروف Osu! رونمایی شد. با وجود این که ابعاد کوچکی دارد، تجربه خوبی از طراحی ارائه می‌دهد. قلم طراحی این تبلت بدون باتری عمل می‌کند پس نیازی به شارژ ندارد. کیفیت طراحی دستگاه حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد هرچند که شباهت واضحی به تبلت Wacom Intuos CTL490 دارد.

چه طراح حرفه‌ای باشید چه تازه کار، در صورتی که طراحی را به صورت جدی دنبال می‌کنید تبلت Huion Inspiroy H430P مناسب شما نیست. قلم طراحی تبلت بسیار باکیفیت است و حس خوبی از استفاده از آن خواهید داشت. اما صفحه نمایش به حدی کوچک است که فقط می‌توان آن را برای کسانی پیشنهاد کرد که تبلتی ارزان قیمت برای بازی Osu! بخواهند و در کنار آن گاهی اوقات به طراحی بپردازند.

با همه این‌ تفاسیر، اگر به دنبال آغاز مسیر طراحی برای اولین بار هستید، و مطمئن نیستید آماده سرمایه گذاری بزرگ روی هنر خود هستید، قیمت ارزان Huion H430P می‌تواند شما را به خود جذب کند. اما طولی نخواهد کشید تا از آن خسته شوید و ابزار کار قدرتمندتری بخواهید.

نقاط مثبت

  • بسیار ارزان
  • کیفیت ساخت خوب

نقاط منفی

  • فضای کمی برای طراحی ارائه می‌کند
  •  

Microsoft Surface Book 3

یک دوگانه تبلت/کامپیوتر کم نقص از مایکروسافت. سرفیس بوک 3 هر آنچه از یک کامپیوتر ویندوزی می‌خواهید را با حمل پذیری تبلت ارائه می‌کند. با پرداخت هزینه‌ اضافه‌ای به قیمت به-خودیِ-خود-بالای سرفیس بوک 3 می‌توانید قلم هوشمند آن را هم تهیه کنید تا بهترین تبلت ویندوزی برای طراحان را داشته باشید.

اگر فقط به قصد طراحی در بازار به دنبال تبلت هستید، سخت می‌توان سرفیس بوک 3 را با توجه به قیمت بسیار بالای آن پیشنهاد کرد. به احتمال زیاد در این فهرست می‌توانید گزینه مشابهی با قیمت کمتر پیدا کنید. اما اگر از پس قیمت تبلت و قلم آن بر می‌آیید و بدتان نمی‌آید یک کامپیوتر همراه هم داشته باشید، Surface Book 3 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

یک دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

عـــــــــــــــــالـــــــــــــــــــــــی ….
فقط یه جا به اشتباه تبلت لبت نوشته شد … D:

مطالب بیشتر

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین هدفون‌های زیر یک میلیون (دی 1401)

انواع هدفون و هندزفری همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم جانبی بازار بوده‌اند؛ همچنین این‌روزها که...

پویا علیمی time-alt ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شارژر فندکی چیست و بهترین شارژرهای فندکی بازار کدامند؟

ما این روزها بیشتر از هر زمان دیگری به تلفن های همراه خود متکی هستیم. بسیاری از ما در سفرهای...

معین کریمی time-alt ۲۹ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین کابل شارژ گوشی موبایل و تبلت

کابل‌های شارژر متنوعی در بازار وجود دارد که با رنج قیمتی متفاوتی عرضه می‌شوند. از کابل‌های...

معین کریمی time-alt ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین پاور بانک در رده‌های قیمتی مختلف

اگر به چند سال قبل برگردیم قطعا به خاطر دارید که تلفن‌های همراه تا چند هفته شارژ دهی می‌کردند...

معین کریمی time-alt ۱۷ فروردین ۱۴۰۱