مقایسه shazam و soundHound

مقایسه shazam و soundHound

مهم‌ترین موضوع در مقایسه shazam و soundHound

در مقایسه shazam و soundHound بیشترین موردی که مورد توجه قرار خواهیم داد ویژگی شناسایی آهنگ است، زیرا مهم‌ترین قسمت یک نرم‌افزار جست‌وجوی موسیقی است که به شما اجازه می‌دهد تا آهنگ موردعلاقه خود را بر اساس قسمتی از آن پیدا کنید. یک نرم‌افزار جست‌وجوی موسیقی زمانی کامل و بی‌نقص است که شرایط زیر را داشته باشد.

  1. آرشیو کامل از موسیقی‌ها
  2. تعداد کثیری از آهنگ‌های منتخب
  3. موسیقی باکیفیت عالی
  4. ویژگی شناسایی آهنگ‌ها

برای درک بهتر می‌توان گفت اگر قطعه‌ای از یک آهنگ که به‌طور دائم ذهن شمارا درگیر خودکرده و شما نمی‌دانید که این قطعه به چه آهنگی تعلق دارد ویژگی شناسایی می‌تواند به شما برای یافتن این موسیقی کمک کند. پس بهتر است این ویژگی را در مقایسه shazam و soundHound مورد آزمایش قرار دهیم تا درک کنیم کدام‌ یک از این‌ها بهترین هستند. شایان‌ذکر مقایسه shazam و soundHound در مکانه‌های پرسروصدا و کاملا آرام انجام خواهیم داد.

ویژگی‌ها

در مقایسه shazam و soundHound متوجه شدیم که هردوی آن‌ها برای سیستم‌عامل اندروید موجود می‌باشند. با این تفاوت که اگر شما از نسخه رایگان shazam استفاده کنید در یک ماه تعداد محدودی آهنگ را می‌توانید جست‌وجو کنید؛ اما از طرف دیگر نسخه رایگان soundhound هیچ محدودیتی ندارد؛ و زمانی که شما برای شناسایی یک آهنگ از هردوی این نرم‌افزارها استفاده کنید خواهید دید که فهرستی از آهنگ‌های تطبیق داده‌شده را به شما نمایش خواهند داد که شامل اطلاعات آهنگ و نام خواننده همراه لینکی برای خرید و مشاهده در یوتیوب است.در مقایسه shazam و soundHound ازلحاظ طراحی می‌توان گفت که shazam از یک طراحی ساده و شفاف بهره می‌برد ولی soundHound بیشتر گرافیکی است. درمجموع می‌توان گفت طراحی این دو متفاوت اما قابلیت‌های شناسایی شبیه به هم دارند. درواقع می‌توان گفت که هردوی این نرم‌افزارها برای شناسایی موسیقی‌ها مؤثر واقع شدند اما برای نشان دادن نتایج حاصله راه‌های متفاوتی برگزیده‌اند.

جست‌وجوی پیشرفته

ازآنجای که طرز کار این دو نرم‌افزار شبیه یکدیگر است، برای مقایسه shazam و soundHound از یک ویژگی رایج در این نرم‌افزارها استفاده کردیم. به‌طور ساده می‌توان گفت که در مقایسه shazam و soundHound برای پیدا کردن یک آهنگ متوجه این موضوع شدیم که

  1. در shazam فقط کافی است که قسمت آبی را که در صفحه‌نمایش می‌بینید لمس (تپ زدن) کنید تا شروع به شناسایی آهنگ کند؛ اما اگر شما دست رسی به اینترنت نداشته باشید shazam آهنگ را ذخیره کرده و بعدازاینکه آنلاین شدید به‌طور خودکار اطلاعات آهنگ موردنظر را به شما خواهد داد.
  2. در soundHound هم مانند shazam به شما اجازه ذخیره آهنگ موردنظر را درزمانی که آفلاین هستید خواهد داد؛ و سپس در زمان آنلاین بودن اطلاعات این آهنگ را به شما خواهد داد.

پس تفاوت این دو نرم‌افزار محبوب در چیست؟ بله دقیقاً، ما به همان نتیجه‌ای رسیدم که به ذهن شما خطور کرده. هنگام مقایسه shazam و soundHound متوجه شدیم، تفاوت نهفته در این نرم‌افزارها زمانی آشکار می‌شود که شما دوباره آنلاین شوید. همان‌طور که گفتیم shazam به‌طور خودکار اطلاعات آهنگ ذخیره‌شده را به شما خواهد داد؛ اما soundHound نیاز دارد تا آهنگ ذخیره‌شده را به‌صورت دستی انتخاب کنید تا بتواند آن را شناسایی کند.

شناسایی آهنگ

مقایسه shazam و soundHound در شرایط که محیط کاملا آرام و ساکت باشد هردوی این نرم‌افزارها پیشنهادهایی به شما می‌دهند اما soundHound پیشنهادهای بیشتری ارائه می‌دهد که احتمالاً به خاطر بانک اطلاعاتی (دیتابیس) بیشتر soundHound می‌باشد؛ اما در شرایط پرسروصدا shazam کارایی بهتری دارد زیرا فیلترهای قوی‌تری نسبت به soundHound دارد.

استفاده آسان

بعد از مقایسه shazam و soundHound می‌توان گفت که استفاده از این جستجوگران موسیقی بسیار ساده و راحت می‌باشد. هر دو این نرم‌افزارها بعد از یافتن موسیقی موردنظر شمارا به فروشگاه اینترنتی آمازون متصل می‌کنند تا بتوانید آن آهنگ را بخرید؛ و همچنین soundHound شمارا به شبکه‌های چون Spotify، Rdio، YouTube متصل می‌کند.

نتیجه‌گیری

به‌طورکلی در نتایج به‌دست‌آمده از مقایسه shazam و soundHound می‌توان گفت که هردوی این نرم‌افزارهای جست‌وجو آهنگ نقاط قوت و ضعف خود رادارند اما ازجمله بهترین‌های این حرفه به‌حساب می‌آیند. اگر شما از من بپرسید که کدام‌یک را برای استفاده و یافتن موسیقی‌های که ذهنم را درگیر خودکرده‌اند انتخاب می‌کنم؟ این‌گونه پاسخ‌خواهم داد که به نظرم بهتر است خودتان این نرم‌افزارهای قدرتمند را مورداستفاده قرار دهید، سپس بسته به سلیقه خود در موسیقی یکی را که بیشتر به کار شما می‌آید انتخاب کنید.

۰ دیدگاه


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مطالب بیشتر

راهنمای خرید هولدر موبایل برای ماشین در تمامی رده‌های قیمتی (دی 1401)

"از هر چهار تصادف رانندگی یکی از آن‌ها به دلیل استفاده از گوشی هوشمند توسط راننده است." این...

پویا علیمی time-alt ۳۰ آذر ۱۴۰۱

چگونه تنظیمات VPN را از آیفون خود حذف کنیم؟

درحالی که سرویس های VPN راهکارهای راحتی را برای تنظیم کردن پروفایل بر روی آیفون ارائه می کنند،...

سارا صباح پور time-alt ۱ آبان ۱۴۰۱

بهترین گوشی ها با عمر بالای باتری و شارژدهی طولانی – دی ۱۴۰۱

گوشی‌های هوشمند هم مثل دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل از باتری نیروی خود را دریافت...

محمد ملکان time-alt ۵ مهر ۱۴۰۱

راهنمای خرید اسپیکر ارزان قیمت تا ۱ میلیون تومان (دی 1401)

از گذشته گوش دادن به موسیقی یکی از کارهای مورد علاقه انسان‌ها بوده که برای پر کردن اوقات فراغت...

محمد ملکان time-alt ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

بهترین گوشی های اقتصادی تا ۵ میلیون تومان (دی ۱۴۰۱)

بهترین گوشی های اقتصادی بازار تا ۵ میلیون تومان از شرکت‌های نوکیا، سامسونگ و شیائومی در این...

پویا علیمی time-alt ۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نقد و بررسی ویدیویی مچ بند سلامتی شیائومی Smart Band 7

 سری می‌بند به دلیل ارائه امکانات بی‌شمار در کنار قیمتی مناسب طرفداران بسیاری در سراسر جهان و...

ثنا جهاندار time-alt ۲۰ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین هدفون و هندزفری‌ بازار در تمام رده‌های قیمتی

در این مقاله سعی کردیم تا بهترین هدفون و هندزفری‌ها را در بازی قیمتی 100 هزار تومان تا 10...

محمد ملکان time-alt ۱۸ مرداد ۱۴۰۱

راهنمای خرید بهترین گوشی میان رده از ۵ تا ۱۰ میلیون (دی ۱۴۰۱)

میانرده های جدید شهریور ۱۴۰۱ (بهترین گوشی های ۵ تا ۱۰ میلیون) در این مطلب معرفی شده‌اند و نقاط...

محمد ملکان time-alt ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

مقایسه دوربین سامسونگ گلکسی S21 اولترا، آیفون 13 پرومکس و P50 هواوی

کیفیت دوربین یکی از ویژگی‌های مهم گوشی‌های هوشمند است و برای بعضی‌ها مهمترین معیار برای خرید...

پویا علیمی time-alt ۸ مرداد ۱۴۰۱

معرفی بهترین گوشی‌های شیائومی به ترتیب قیمت (دی ۱۴۰۱)

در بازار امروز گوشی های هوشمند یکی از ارکان اساسی خرید کاربران ارزش خرید محصولات است و در این...

محمد ملکان time-alt ۱ مرداد ۱۴۰۱